Keep it simple
Bij het surfen (online!) en bij het scrollen (op facebook) kom je soms de meest merkwaardige zaken tegen. Soms van ver weg, soms van dichtbij. Nu zit daar heel veel reclame tussen, daar ben ik mij goed van bewust. Soms blijven die wat in je gedachten hangen. Een reclame slogan van wat jaartjes terug is er zo eentje: Geen fratsen, dat scheelt!
Een reclame campagne van een van de grotere supermarkten in ons land. In mijn beleving een kreet van een paar jaar geleden, maar tot mijn grote verbazing ging het om een campagne uit het jaar 2001! Pffff, tijd vliegt, we worden oud etc. etc. dat waren de gedachten die door mijn hoofd gingen. Geen fratsen. Doe maar gewoon, doe je gek genoeg. Of zoals een van mijn collega’s op een voorgaande werkplek het vaak zei: Keep it simple. Gewoon doen, het beestje bij de naam noemen, simpel en duidelijk zeggen wat je bedoelt. Dat blijkt in onze tijd nog wel eens moeilijk te zijn.
Zoals gezegd: bij het scrollen kom je dan van de uitdrukkingen en campagnes tegen. Zo viel mijn oog op een artikeltje – niet van ver weg, maar van dichtbij, uit de werkomgeving – waarbij de reclame slogan van de supermarkt bij mij naar boven borrelde. Geen fratsen, het beestje bij de naam noemen, keep it simple.Het artikel sprak over de kosmos, het hogere enzovoorts. Natuurlijk begrijp ik heel goed dat we met onze tijd mee moeten gaan en open moeten staan voor vernieuwende activiteiten. De reclame campagne van de supermarkt uit 2001 is inmiddels ook al vele malen vervangen en vernieuwd.
Aan de andere kant mogen wij toch ook wel “onszelf” blijven en hoeven we niet zo nodig op iets anders te gaan lijken omdat dit beter “verkoopt”.Ik zou zeggen: geen fratsen, doe maar gewoon, keep it simple, het beestje bij de naam noemen!
God is erbij. Hij houdt van je! Of zoals we het onze kinderen al leren:
Al ben je groot, al ben je klein of ergens tussenin: God houdt van jou.
En dat…….daar kan geen kosmos tegenop!
Geen fratsen, dat scheelt.

Reacties
Een reactie posten